ΟΠΤΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ

Οπτικά … επιχειρήματα
Βρίσκεται μέσα σε ένα χώρο σκοτεινό, περιορισμένο, ασπρόμαυρο. Όλα δείχνουν ότι είναι ένας θάλαμος εμφάνισης φωτογραφιών. Παντού βρίσκονται εικόνες του εαυτού της, πορτραίτα ασπρόμαυρα. Καλύπτουν τους τοίχους, κρέμονται από ψηλά. Βλέμματα, μικρές λεπτομέρειες του προσώπου κι εκείνο το πονηρό χαμογελάκι…
Αν έπρεπε να θυσιάσει τις τέσσερις αισθήσεις της, προκειμένου να έχει τη δυνατότητα να κρατήσει μόνο μία, εκείνη τη στιγμή, θα κρατούσε την όραση! Αίσθηση επηρμένη και επιπόλαιη, άρα, επικίνδυνη. Πώς έγινε αυτό; Είχε ανάγκη πάντοτε από απτικά επιχειρήματα! Θα στοιχημάτιζα πως θα κρατούσε την αφή. Τη μάγευε ανέκαθεν η απτική γεωγραφία των πραγμάτων και των σωμάτων. Στα τυφλά, αγγίζοντας μόνο, καθώς όποια συγκίνηση δεν άγγιζε το κορμί, αδυνατούσε να την πείσει. Κάθε χάδι, κάθε άγγιγμα, ένα μικρό ή μεγάλο παυσίλυπο του αρχέγονου πόνου της. Υπόσχεση η αφή, για το αρχέγονο εις σάρκαν μία. 
Τώρα όμως, την πείθουν μια σειρά από επιχειρήματα οπτικά, έργα ενός ανθρώπου που  εκφράζεται με εικόνες, τόσο άνετα, σα να χρησιμοποιεί τη μητρική του γλώσσα. Εικόνες της, εικόνες που μοιάζουν με χάδια, με αγγίγματα ερωτικά, με το αγκάλιασμα της απόλυτης συμφιλίωσης. Εκείνο που μάταια έψαχνε με την αφή, της το χαρίζει αφειδώς η όραση. Κοιτάζει. Ναι, αυτή είναι! Αυτή εκτός χρόνου, εκτός κόσμου, εκτός σώματος, εκτός… Μα, ποιος είναι; Ποιος είναι ο φωτογράφος;  Το έργο του, ένας “τόκος εν καλώ”. Έργο εραστή. Αγωνίζεται να σώσει την ομορφιά που ξενοδοχείται σ᾽ αυτό το πρόσωπο και να της χαρίσει μια σταγόνα αθανασίας κι έτσι να λυτρωθεί κι ο ίδιος. Οι εικόνες του, μια ανάβαση. Σπουδή που προκαλεί ψυχικό συναγερμό. Και η σκάλα έχει πολλούς αναβαθμούς, πολλές παραμέτρους, όσες και οι εκφράσεις του προσώπου της.

Ξυπνάει. Κοιτάζει το πρόσωπό της στον καθρέφτη. Η όραση, σκέφτεται, δεν μπορεί να μας πάει μακρυά, γιατί το ορατό γεννάει σκλαβιά. Υπάρχει κίνδυνος να μας παγιδεύσει στο φαίνεσθαι και να λησμονήσουμε ότι ανήκουμε στο γίγνεσθαι, στον κόσμο της φθοράς και του θανάτου, που το άθροισμά τους είναι ίσο με το μηδέν.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΓΛΥΚΟΠΙΚΡΗ ΠΤΗΣΗ

ΦΟΡΕΜΑΤΑ

Το “La Famille Express”, το “Παναγιώτης” , εγώ και άλλα ναυάγια